MG+MSUM

NSK od Kapitala do kapitala | "NSK skozi objektiv" | pogovor s fotografi
26. maj 2015 | 18:00
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Ob razstavi v Galeriji Equrna, Ljubljana, 1990. Foto: Franci Virant

 

Pogovor s fotografi, ki so avtorsko beležili dogodke NSK-ja. Pri pogovoru v torek, 26. maja, ob 18. uri v avditoriju MG+ so sodelovali Marko Modic, Bojan RadovičJane ŠtravsFranci Virant in Antonio Živkovič. Pogovor je vodil Brane Kovič

 

Uradna spletna stran ob razstavi NSK od Kapitala do kapitala.


Fotografija kot avtonomni medij je v sodobnem času doživela vrsto permutacij na različnih nivojih, od estetskega do tehnološkega, hkrati pa so se spreminjale tudi njene funkcije in namembnost glede na posamezne produkcijske kontekste. Raba fotografije kot medija umetnikov se je uveljavila v drugi polovici šestdesetih let minulega stoletja, onstran dotlej prevladujočih zvrsti in žanrov, predvsem v polju konceptualističnih praks in drugih smeri, povezanih s težnjami po dematerializaciji umetniškega predmeta. Kot ugotavlja Dominique Baqué, francoska fotografska teoretičarka in vrhunska poznavalka dogajanj znotraj fotografskega polja, se je s tem zgodil paradoksalen obrat na ravni dekonstrukcije modernističnih ideologij, znotraj katerih si je prav fotografija izborila mesto in vlogo enakovredne, ne zgolj minorne umetniške dejavnosti, pogojene predvsem z njeno reproduktibilnostjo.
Fotografsko dokumentiranje (v alternaciji z videom) epifenomenov kot so, na primer, intervencije v prostoru, happeningi, akcije, performansi in drugi dogodki s predznakom konceptualizma, land artabody arta, ipd. je bilo značilno za zadnje obdodje modernizma in (neo)avantgard, postmodernizem in retroavantgarda pa sta odprla še druge možnosti aktivnega sodelovanja med umetniki in fotografi. Vrsto načinov in oblik udejanjanja teh praks seveda najdemo tudi v določenih segmentih opusov posameznih skupin znotraj NSK. Razprava bo poskušala predstaviti poglede na dosežene rezultate z vidika različnih avtorskih poetik in kreativnih pristopov k uresničevanju in prezentiranju konkretnih umetniških idej z obeh polov sodelujočih v tem procesu. 


Brane Kovič je neodvisni kustos in umetnostni kritik, od 2010 generalni sekretar mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA. Po študiju umetnostne zgodovine in francoščine na ljubljanski Filozofski fakulteti se je izpopolnjeval v Parizu na univerzi Paris I (Panthéon-Sorbonne) in na Ecole Normale Supérieure ter predaval na univerzi Rennes II in na Visoki šoli za uporabno umetnost (ESAD) v Strasbourgu. Je avtor niza monografij o likovnih umetnikih in fotografih, recenzije, kritike in eseje objavlja v slovenskih in tujih publikacijah.
 

Več o razstavi NSK od Kapitala do kapitala si lahko preberete na povezavi ali spletni strani ob razstavi NSK od Kapitala do kapitala.


Razstava je del petletnega programa Rabe umetnosti – dediščina let 1848 in 1989, ki ga vodi konfederacija muzejev Internacionala. Podpirajo jo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Program Kultura Evropske unije in Foundation for Arts Initiatives. Publikacijo, ki spremlja razstavo, podpirata Kontakt, zbirka Erste Group in Fundacija ERSTE, njen soizdajatelj in distributer pa je MIT Press.

 
Priporočamo