MG+MSUM

NSK od Kapitala do kapitala | Rajka Bračun Sova: IRWINOV Kapital - zakaj ga ne razumemo?
20. maj 2015 | 17:00
#
#
#
#
#

Predstavitev nekaterih zaključkov empirične raziskave, ki jo je dr. Rajka Bračun Sova izvedla na podlagi osebnih intervjujev z izbranimi obiskovalci na razstavi 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi med letoma 2011 in 2012 v sklopu programa razstave NSK od Kapitala do kapitala: Neue Slowenische Kunst - dogodek zadnjega desetletja Jugoslavije. Raziskava, ki je prva te vrste pri nas, je potekala v okviru avtoričinega doktorskega študija Izobraževanje učiteljev in edukacijske vede na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Disertacijo z naslovom Pedagoška vrednost interpretativne sheme umetnostnega muzeja si lahko preberete tudi na spletnih straneh Pedagoške fakultete


Rajka Bračun Sova izhaja iz trditve, da je umetnostni muzej avtentično okolje za estetsko doživljanje in razumevanje likovne umetnosti. Eden pomembnejših dejavnikov, ki v muzeju vplivajo na ustvarjanje učnega okolja in poglabljanje zmožnosti neposrednega estetskega doživetja, je muzejska interpretativna shema. Ta obiskovalcu predstavlja določen okvir za razmišljanje in velja za temeljno muzejsko poučevalno metodo. Ker muzejski obiskovalci različno doživljajo in razumejo umetniška dela, saj so za razumevanje likovne umetnosti različno kompetentni (Bourdieu), se morajo razlikovati tudi muzejski pristopi k interpretaciji umetniških del. Ta naj bi bila zasnovana tako, da zadovolji potrebe ne samo poznavalcev likovne umetnosti (strokovne javnosti), ampak tudi in predvsem nepoznavalcev likovne umetnosti (širše javnosti), ki pri poustvarjanju pomena v muzeju razstavljenih umetniških del razpolagajo z drugačno zmožnostjo estetskega doživljanja.


Avtorica bo predstavila odzive odraslih obiskovalcev na IRWINOV Kapital, ki jih je zabeležila in obdelala v svoji doktorski disertaciji. Empirična raziskava je zajela “splošno” in “strokovno” javnost, kot muzejsko občinstvo klasično opredeljujejo muzealci, in je potekala na namenskem vzorcu 23 strokovno usposobljenih in neusposobljenih na področju likovne umetnosti. S tehniko govorjenja misli, asociacij in občutkov, ki so se intervjuvancem porajali med ogledovanjem umetniških del, je avtorica ugotovila, na kakšne načine se obiskovalci odzivajo na umetnine, katero znanje uporabljajo za razumevanje umetnosti, kaj jih pri tem motivira in kako predhodne izkušnje in zanimanja vplivajo na njihovo doživljanje. Na podlagi teh dognanj bo podala svoja priporočila za muzejsko interpretacijo umetniških del. 

 


Umetnostna zgodovinarka Rajka Bračun Sova je doktorica znanosti na področju izobraževanja učiteljev – poučevanja na področju umetnosti. Poučuje umetnostno zgodovino v okviru neformalnega izobraževanja odraslih in se ukvarja z raziskovanjem muzejske pedagogike, zlasti vzgoje in izobraževanja v umetnostnih muzejih, ter z umetnostjo povezane didaktike. 

 

Več o razstavi NSK od Kapitala do kapitala si lahko preberete na povezavi ali spletni strani ob razstavi NSK od Kapitala do kapitala.


Razstava je del petletnega programa Rabe umetnosti – dediščina let 1848 in 1989, ki ga vodi konfederacija muzejev Internacionala. Podpirajo jo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Program Kultura Evropske unije in Foundation for Arts Initiatives. Publikacijo, ki spremlja razstavo, podpirata Kontakt, zbirka Erste Group in Fundacija ERSTE, njen soizdajatelj in distributer pa je MIT Press.

 

 
Priporočamo